Blisko 42% klientów preferuje kontakt z firmą poprzez rozwiązania typu live chat. Bez wątpienia jest to odsetek klientów, którego nie możesz zignorować. Pozostaje jeszcze 58% innych klientów, którzy dzielą się odpowiednio: 23% email, 16% social media, 19% inne. Jednak dzisiaj przedstawiamy 5 najważniejszych powodów, dlaczego warto wdrożyć chat na swojej stronie internetowej.
1. Czas to pieniądz
To największa zaleta rozwiązań typu live chat. Oszczędność czasu zarówno przez klienta jak i naszą firmę. Chat na żywo pozwala klientowi skontaktować się z nami tak szybko, jak wymaga tego dana sytuacja – bez przekierowań, bez oczekiwań na odpowiedź mailową, natychmiast. Oprócz tego, że klienci mogą otrzymać informację np. na temat dostępności produktu, szczegółowego cennika, warunków umowy to również nasi agenci są w stanie wykonywać kilka czynności na raz.
2. Proaktywne wiadomości
Prawdopodobieństwo sprzedaży jest większe, gdy jesteśmy w odpowiednim czasie i momencie. To również umożliwia chat, który dzięki proaktywnej funkcji pozwala ustawić reguły pojawiania się wiadomości powitalnych. Nikt nie chce otrzymać wiadomości na podstronie z cennikiem “Hej, napisz do nas”, która niekoniecznie jest adekwatna w danym momencie. Zamiast tego wiadomość typu “Cześć, chętnie pomogę w doborze planu taryfowego” sprawdzi się tutaj idealnie i może wpłynąć na wzrost konwersji.
3. Dostępny 24/7
Kolejną bardzo ważną zaletą, której próżno szukać w innych kanałach jest właśnie dostępność 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu. Czytając tę informację stwierdzisz, że Twoja firma nie pracuje non-stop. Być może to prawda, jednakże klienci mogą szukać informacji na Twojej stronie o każdej porze. Warto, by w tym miejscu ustawione zostały automatyczne odpowiedzi, kierujące do konkretnych artykułów np. na blogu lub w zakładce FAQ, oraz możliwość pozostawienia kontaktu w celu oddzwonienia w godzinach pracy. Dodatkowo czat na żywo nie wymaga obecności Twoich pracowników w biurze, nie potrzebny jest również sprzęt typu: słuchawki, czy telefon do rozmów. Dzięki moblinej aplikacji, Twoi agenci ze wsparcia technicznego mogą obsługiwać klientów jak tylko chcą w wybranym przez nich miejscu.
4. Lepsze zrozumienie potrzeb klientów
Rozmawiając z klientami w czasie rzeczywistym możemy otrzymać doskonały, jeśli nie perfekcyjny feedback dotyczący naszego biznesu. Może to być zarówno opinia na temat funkcjonalności strony internetowej, procesu zakupowego, czy kosztów i sposobu wysyłki. Sięgając pamięcią wstecz, wielu klientów wręcz “wytykało” nasze błędy, których niestety nie widzieliśmy gołym okiem. Poprawienie tych elementów przyczyniło się do wzrostu sprzedaży, ponieważ reprezentowali oni naszą grupę docelową. Gdyby rozwiązanie zostało wdrożone wcześniej kto wie, o ile nie zwiększyłby się nasz przychód?
5. Wzrost sprzedaży
Ostatnią, ale najważniejszą zaletą jest wzrost sprzedaży. Wyobraźmy sobie sytuację w której klient przegląda zakładkę z butami jednak widzi tylko kolor zielony, który niestety nie pasuje do jego stylu. Odpowiednio zaprojektowany chat, uruchomi w tym momencie proaktywną wiadomość, by zachęcić klienta do rozmowy. Ten z pewnością już na starcie zapyta nas o stany magazynowe, czas dostawy i inne szczegóły. Agenci mający dostęp do tego typu informacji mogą pomóc klientowi odpowiadając dość precyzyjnie na pytanie lub polecić sklep stacjonarny w którym znajduje się produkt.
Tego typu sytuacji mogą być setki w zależności od Twojego rodzaju biznesu oraz grupy docelowej. Zatem nie warto odkładać wdrożenia tego rozwiązania na swojej stronie, ponieważ klienci właśnie ją odwiedzają i oczekują tej formy kontaktu. Nie zawiedź ich.
Przykładowym rozwiązaniem typu live chat jest Zendesk Chat – aplikacja, którą wybrały tysiące firm na całym świecie m.in OLX, Fossil czy Uber. Dlaczego akurat Zendesk Chat? Więcej informacji znajdziesz tutaj.